fredag 28. april 2017

Vårstemning.

Nå har vi et nydelig vær i nord.  Sola skinner snart døgnet rundt, men det er kuldegrader om natta og tininga går langsomt. Jeg har prikla og flytta knollselleri og bladpersille ut i drivhuset. Urtene får vente til det er plussgrader om natta.


Det er godt og varmt i sola.




Det er fortsatt mye og hard snø i kjøkkenhagen.



Urtene er priklet, men de blir i oppalsrommet noen dager til.




I dag starta jeg  med bokashi kompostering.
Jeg har  en varmkompost, men den fraus i vinter.
Dette tror jeg blir veldig spennende. Utfordringa blir å
skaffe matavfall til både bokashi og varmkomposten.

Hvis du vil vite mer om bokashi kompostering kan du
gå til denne siden http://bokashinorge.no/


8 kommentarer:

  1. Får håpe at snøen smelter snart og du kan komme ordentlig i gang i drivhuset :-)
    Men vi er jo bare i overgangen april/mai, så det er tidlig enda.
    Spennende med bokhashi komposten.
    Ha en fin helg.
    Eirin.

    SvarSlett
  2. Hei! Bokashikompostering, så spennende! Det har jeg lyst til å prøve. Ha en riktig god helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. okashikompostering er veldig enkelt og lukter ikke. Jeg har dunken på vaskerommet hvor det er romtemperatur. Den er allerede halvfull og det virker som alt fungerer. jeg gleder meg til jeg skal lage jordfabrikk.

      Slett
  3. Deilig med vår!! Jeg har nok tatt den litt lengre enn deg :) har flyttet ute omtrent alt rett etter påske. Nå er det nesten litt for varmt i drivhuset. Ved veggen er både peoner, svibler, tulipaner, krokus og snøstjerne enten kommet opp eller på vei opp. En halvmeter unna er det 50 cm snø!
    Fortsatt god 1 mai helg!
    Lena

    SvarSlett
  4. Hei Bente:)
    Nydelig vær du har, men fortsatt mye snø hos deg.
    Bokashikompostering spennende:)
    Ønsker deg fine vårdager:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar. Nå regner det og tininga går fort. Det er herlig med vår også når den er våt og kald.

      Slett
  5. Jeg fikk det jeg ønsket denne helga. Masse regn. Nå skal jeg flytte ut urtene til drivhuset og så rødbete og kål.

    SvarSlett