mandag 19. august 2013

Litt nytt fra kjøkkenhagen

Ukas overraskelse var denne.  


Jeg hadde gitt opp blomkålene,
men plutselig var de der.



Litt møllspist, men vask og skrubbing "fornyet" den.
Inni var den flott uten antydning til mark.


Jeg høstet de fleste.
Ingen grunn til å fore kålmøllen.



Knutekålen har klart seg kjempebra.
Den er fortsatt min favoritt 
og blir nok å finne i kjøkkenhagen til neste år også.


Sukkerertene ble sådd litt seint, 
men de kommer.






Plukksalat



Det gror godt i en nord norsk kjøkkenhage



Det er fortsatt mye ugjort i kjøkkenhagen, 
Når det kommer pukk i gangveiene, blir inntrykket bedre.

Ha ei fin uke.

I nord blir det rolige dager i kjøkkenhagen.
Det er meldt om mye regn og kaldt vær.



4 kommentarer:

  1. Håpe det fins knutekål i min hage også til neste år. Kjempegod :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Neste vår skal eg ale opp knutekål sjøl. Bare du å bestill planter.

      Slett
  2. veldig fine blomkål , ja;-)
    ha bare en foreløpig og den er ikke like stor som dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var litt varierende størrelse på blomkålene, men et par hadde kjempefin størrelse.

      Slett