mandag 26. november 2012

Det skal ikke være enkelt!

Da er jeg blitt noen erfaringer rikere og har forstått at dette kanskje er en tjeneste jeg må betale for. Hadde det vært et engangsbeløp, hadde det vært greit, men et løpende abonnement  til en konto et eller  annet sted i verden, ble veldig skummelt. Da får det heller være. Blogging var artig, men ikke nødvendig.

Nå har jeg surret rundt hos Google og lest og klikket til jeg blei både svett og nervøs. Jeg fulgte noen råd fra Anne på Moseplassen og har slettet gamle innlegg, bilder og redigert sidepanelet .Ei venninne foreslo å skifte passord. Etter mye leting fant jeg fram til den siden og gjorde det. Ingenting av dette hjalp. 

På min ferd i googleverden leste jeg at dersom man hadde google+ konto og bilder i Picasa, så var det et annet opplegg, Jeg har  lastet ned Picasa og klikket på Google +. Jeg oversetter brukerinformasjon og sjekker personverninnstillinger, men føler at jeg har mistet kontroll over det som nå farer rundt i verden. Men pytt, pytt, det er jo mest blomster og quilter.
Jeg googlet og søkte  etter et sted å sende en melding til noen om problemet, og fant informasjon om hvordan, men ikke hvor jeg skulle klikke for å komme igang.

Plutselig så jeg den!! Nederst til høyre på bloggen står det med liten skrift: feedback. Jeg sendte en "sur" kommentar !! Da hadde jeg lagt ned bloggen!!


NÅ FUNGERER BLOGGEN!!!
men den er på dansk

Problemet er bare at nå vet jeg ikke hva som virket!!!

Neste gang problemet oppstår, skal jeg kopiere og lagre den informasjon jeg finner.
Takk til november-symra som tipset meg om innlegg på hennes blogg om samme problem,
og til Giga som sier problemet løses hvis man reduserer bildene til 800 x 600 pikles. Da er det bare å lære seg billedbehandling i Picasa.

Jeg lærer hele tiden!!



Ha en fin dag 













1 kommentar:

  1. Ser ut som du har funnet ut mer enn meg, nå skal jeg prøve dine tips, takk tilbake!

    SvarSlett