fredag 7. oktober 2011

Kjøkkenhagedrømmen

Da var jeg igang med mitt første blogginnlegg. Det heter at veien blir til mens man går, og det er så sant som det er sagt. Jeg har knapt tatt noen få skritt og vet egentlig ikke helt retningen. Kanskje går jeg meg helt bort, men det får tiden vise. Jeg fikk lyst til å lage en blogg hvor jeg kunne følge min egen prosess i utvikling av en kjøkkenhage på 69 grader N. Jeg har alltid ønsket meg en stor kjøkkenhage og for 5 år siden åpnet muligheten seg. Da fikk vi kjøpe et mål tilleggsareal til vår boligtomt på Leiknes ved Gisundet. Arealet var overgrodd med ugress, busker og kjerr som måtte fjernes og ryddes. Vi kom igang med potetdyrking for 4 år siden for å opparbeide jorda. For to år siden avsluttet vi potetdyrkinga og la hele området under fiberduk. Det har gjort underverk og nå er jorda ugressfri og klar for den store planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar