onsdag 24. april 2013

Drivhus og bobleplast

Mitt drivhus er lagringsplass om vinteren.

Nå  har jeg ryddet ut ting og tang for å isolere drivhuset med bobleplast.Det er bare 5- 8  plussgrader om dagen og nesten minusgrader om natta.Det kan bli vanskelig å holde en god temperatur i drivhuset om natta med bare en panelovn. Jeg dekker tak og vegger med bobleplast og satser på at det ikke blir for mye sol fremover ( da kan det bli for varmt) .Det er neppe populært å ønske gråvær etter en lang vinter, men da har plantene mine det best. Mens jeg venter på min  nye vifteovn beregnet for bruk i drivhus, blir det denne løsningen noen uker fremover.

I vekstrommet er det fullt selv om vi har doblet kapasiteten.Det ble ikke mere plass for jeg sådde mer!! Nå må noe ut i drivhuset

Oppalskurset var til stor nytte. Nå har plantene både riktig
temperatur og lys. I fjor gikk det litt over stokk og stein.


150 meter bobleplast. 
Det bare ble slik når jeg skulle ha 1 meters bredde.


Denne overvintringen gikk det galt med.



Det går nok ei stund før vi kan drikke kaffen ute.
Det grønne i bakgrunn er hjertebergonia



Ha en fin dag

6 kommentarer:

  1. Så godt å komme igang med veksthuset:)
    Blir nok bra med bobleplast når vifteovnen er forsinket..Flott planterom med masse småttinger...det er så gøy å følge med på utviklingen og se hvordan de vokser seg til:)
    Gleder meg til fortsettelsen:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er deilig å være igang igjen og godt å ha et drivhus. Våren er ikke spesielt sein her nord i år. Det er bare slik den nord-norske våren er

      Slett
  2. Jeg leser, lærer og lurer: Hva slags oppvarming er best i et drivhus? Jeg har akkurat bestilt et.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har bestilt ei vifte fra willabgarden.no . Den får lufta i drivhuset til å sirkulere ved å hente varm luft under taket og sende den ned til de kalde områdene nærmest gulvet. Den var dyr, men mannen min som er elektriker mener det er et godt system. Mindre vifter er sikkert også bra i små drivhus.

      Slett
  3. Så fint med drivhus :) Jeg er overlykkelig over at mitt endelig er ferdig.
    Blir gøy å følge deg og drivhuset videre.
    Nyt vårdagene.

    SvarSlett